17.10.2012

Hac İşareti Karışıklılığı

 
Yonca abla'nın bu hb kolye ile ilgili yazısının altındaki yorumlar dikkatimi çekti. Oyunu oynayan bir kardeşimizin, "kolye çok hoş hac işareti olsa ne farkeder, din ayrımı yapmayın" tarzı bir yorumu vardı.
 
Öncelikle size burada nutuk çekecek değilim ama ülkemizin çoğunluğu müslüman, yani müslüman bir ülkede yaşıyoruz. Oyunuda biliyorsunuz ki en çok oynayan ülkelerden biri Türkiye, bence sorun bu kolyenin kullanılıp kullanılmamasından çok oyuna gelmesinden kaynaklanıyor. Din ayrımı yapan biz değiliz, bence stardoll böyle bir hataya düşmemeliydi ya da bizim dinimize uygun olan; semboller taşıyan ürünlerde eklemeliydi.
 
İnternet üzerinden asimile olabilen bir toplum olduğumuzu unutmayın.
Ben kesinlikle satın bile almıyorum, kullanıp kullanmamak size kalmış..
 
merita_beyza

67 yorum:

  1. ben alsamda old olunca satarım ama almıyıcam :)

    YanıtlaSil
  2. Tamam ama bu cadılar bayramı! Onların bayramı. Bizim değil. Bir şey farketmezki. Kimse size almak zorundasınız demiyor. Bu kadar büyütülecek bir olay yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biz cadılar bayramı kutlamıyoruz ss olanlara bevada olan hediyeler geldi ordada dini sembol yok sadece kostüm arada fark var yani hac la cadılar bayramının ne alakası varsa.

      Sil
    2. işte bz de onu diorz bnce de öyle. onların cadılar bayramında hac işaretli birçok şey geldi de, bizim ramazan bayramımızda neden hilal sembolu, müslümanlıkla ilgili pek çok şey hb flan gelmedi anlayamadım. stardollun yaşattığı bir ayrmcılık bu bence. çok yanlış.!

      Sil
    3. bzim ramazan bayramımızda neden hb müslümanlık sembolleri flan getirmediler onu anlayamıyoruz. stardollu cok seviyorum fakat bu yonuyle ayıplıyorum. ayrımcılık bu. cok sacma

      Sil
  3. almam ben asla yani stardoll bence ayrımcılık yapıyor

    YanıtlaSil
  4. Ben istesemde alamam sdm yok ama her türlü ne çeşit bir durumda olsa almazdım :S Yani sd olsa bile almazdım Biraz karışık oldu ama

    YanıtlaSil
  5. Bence kolye o kadar da güzel değil.Çok karışık zaten

    YanıtlaSil
  6. Şuana kadar Epiphany den ne varsa almıştım 40sd kolyeler bile ama bunu ne kadarda ucuz olsa almam bence stardoll bu konularda daha dikkatli olmak zorunda sonuçta bizim üzerimizden çok kazanç yapıyor.Bence almamakla bir tepki vermiş olmalıyız türkiye den çok alıcı görmeyince belki anlarlar.

    YanıtlaSil
  7. arkadaşlar milyonlarca üyenin oynadığı oyunda herkesin nabzına göre şerbet veremezler.burda bilinçli yapılmış bir durum yok bence.bu dahil bütün kıyafetlerin gerçekleri var onlara bakılıp aynen yapılıyor ....ayrıca müslümanlar alabilir fakat kullanmaz..biliyorsunuz hotbuyslar sonradan değer kazanıyor.şahsen ben aldım 3 katına satarım ,ya da yarışmalarımda ödül olarak veririm :)büyütmeyelim bu kadar;çünkü Stardoll türbanlı kıyafetler de getiriyor .ramazan etkinliği yapıyor.bizleri de düşünüyor bence...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ''Stardoll türbanlı kıyafetler de getiriyor .ramazan etkinliği yapıyor.bizleri de düşünüyor bence...'' buna katılıyorum yonca abla :)

      Sil
    2. ayrıca din öğretmenimizde söylemişti hatta örnekde vermişti aa sen niye hac takıysun desem birine hıristiyanmısın? hayır aksesuar olarak kllanıyorum derse bunda bir sorun yok diye örneklemişti yani bence çok abartıyosunuz.

      Sil
  8. ASLA ALMAM ÖLDÜRSELER ALMAM SİZ MÜSLÜMANSINIZ ALMAYIN GÜNAHA GİRERSİNİZ ZATEN İĞREÇ BİR KOLYE İĞRENÇ HİÇ GEREK YOK ALMAYA BOŞU BOŞUNA HEM STARDOLLAR YANİ ASLA ASLMİCAAAM KURTULCAAM ONDASAAN GİDİN NAMAZ KILIN BÖLE ŞEYLERLE URAŞCANIZA!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. günahmı sende iyice atmışsın canım...

      Sil
    2. Yobaz. Senin gibiler yüzünden yabancı ülkeler biri cahil dar görüşlü bir millet sanıyor. Bir kolye mi bizim inancımızı bozacak? O haca bir anlam yüklemek zorunda değiliz. Anlam yüklemedende takabiliriz. Hristiyanlışa saygı duyduğumuzu göstermek içinde takabiliriz.

      Kimseye namaz kılmasını emredemezsin. Bu oyunu çoğunlukla müslümanlar oynuyor sanıyorsan çok yanılıyorsun. O senin dar arkadaş çevrenin tek düze oluşundan kaynaklanıyor.

      Sil
    3. ece_doll kesinlikle sana katılıyorum ... Cok dogru bir yaklasım ... hatta suranın bende altını cızmek isterimki diger ulkelerin bizi cahil bir ulke olarak saymasının en büyük sebebide bu kesinlikle ! oyle bir sinir oldum ki gidip haç kolyesi takıcam dolluma ... sıkıysa gelsinlerde laf etsinler .

      Sil
  9. Bedava verseler almam. 1000 sd bile olsa ucunda almam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o kadarda alırsın canım :D ama takmazsın

      Sil
    2. Alıp geri dönüştürmezsin yani? Peki.

      Sil
  10. bence oyuna hiçibr dini sembol vs. konulmamalı herkesin dini kendini ilgilendirir bunu oyuna taşımanın bi anlamı yok

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyuna dini sembol koyulsa bile başkaları itiraz etmemeli. ama evet. Dini sembollerin kalkması güzel olur.

      Sil
  11. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu senin imanının zayıflığını gösterir.Moda anlayışını değil.!!

      Sil
    2. salaksın işte ( allahım böyleleri de var.)

      Sil
    3. hıristiyan kız mal kız günaha gir sen lan mal git namaz kıl benim gibi ol azııcıık mal mal mal mal mal mal boklu boklu azına suçüm

      Sil
    4. cidden bunada moda anlayışı denmez. müslümanmısın sen.

      Sil
    5. Sizi ilgiledirmez. Terbiyesizlik etmeyin. Nevzer ve inançları ALLAH VE ONUN ARASINDA! Bu günah değil.

      Sil
    6. ece abla katılıyorum ben de takarım ama sdm yok yaa hem bazılarının dini hrıstiyan onlar takarsa taksın

      Sil
    7. Asıl günaha giren sizsiniz bence Allah ile kul arasına girilmez ayrıca bu sadece bir + işareti bu kadar abartmaya gerek yok

      Sil
    8. Adsız o + işareti değil haç işareti . haç işareti de hristiyanların inancı neye abartmaya gerek yok

      Sil
  12. Bu oyunu zaten sadece müslümanlar oyunuyor diye birşey söylenmedi.Çoğunlukla türk kullanıcıların oynadığını türklerin de müslüman olduğu söylendi.Olayı çarpıtmaylaım lütfen.İsteyen taksın kullansın isteyen de alsın satsın isteyen de almasın baksın geçsin.Yonca ablanın da dediği gibi arada sırada stardoll türban da koyuyor.Kurban bayramını,ramazan bayramını kutluyor,yarışmalar düzenliyor.

    YanıtlaSil
  13. sizi anlamıyorum.müslümanım ama bu sölenenler hıç hoş değıil.haçda olsa bu onların dini sembolu.saygı diye birşey var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. neden müsülmanlara özel kolye yapmıyo allah bizim dinimiz ile ilgili yazmıyo ? bencede düşünmeleri lazım hep hac işareti koyuyo...

      Sil
    2. YA RAMAZANDA TAKVİM YAPIYORLAR KAMPANYALAR YARIŞMALAR YAPIYORLAR. TABİ SEN İLLE YOBAZLIK YAPICAKSIN.

      Sil
  14. stardollda haç işaretli hiçbir şeyi satın almıyorum şahsen. farklı bir dinin sembolü nihayetinde bu sadece bir oyun diye düşünmemelisiniz bence arkadaşlar. Ama stardoll bizleride ddüşünüyor kesinlikle buna katılıyorum. Ramazan etkinliği bunun en güzel örneği.

    YanıtlaSil
  15. evet ama hotbuys larda dini semboller içeren ürünler yapmamalılar onları alan biri olarak bu seferkini alamıyorum o yüzden bizleride düşünmeliler.saygılar

    YanıtlaSil
  16. Dünya sadece müslümanlar için değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah kayında tek din İslam'dır. Unutma seni Allah (c.c) yarattı onları da.

      Sil
    2. Onlarda kendi dinleri için aynı şeyi düşünüyor. Ayrıca Ramazan ayında yaptıklarını boşa sayarak 'Stardoll haç işaretli kolye yaptı onu protesto edelim' diyorsunuz resmen. Yuh diyorum başka bir şey demiyorum.

      Sil
    3. dünay sadece hristiyanlar, yahudiler , müslüman dışındakiler içinde değil. bunu unutma bence . tabi inancın varsa

      Sil
  17. bir insanın müslüman olup olmamasına kullandığı eşyalardan mı karar veriyorsunuz? takı olarak çok güzel duruyor bence kullanıyorum bende ama müslümanım kimse bana müslüman değil diyemez bu kendi günahınız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir müslümana kafir diyen kafir olur. Müslamanım demekle hakiki imana ulaşmış olmuyorsun. Bu senin imanının zayıflığını gösterir.

      Sil
    2. Müslümanlık boyunda taşınacak bir şey değil. Allah kolyesi olsada takmayı tercih etmem. Hristiyanlar dini imgelere önem veriyorlar bu yüzden takıyorlar. Bizim takmamız bizi dinden çıkarmaz. Aksine hıristiyanlara da saygımız olduğunu, ırkçı olmadığımızı gösterir.

      Allah ve kul ilişkisine dış görünüşle yorum yapmak, birini eteğine kolyesine küpesine bakarak kafir ilan etmek senin yüzeyselliğini gösterir.

      Sil
  18. bize uygun olan şeyde onlara uygun olmaz bide tasarımları yabancılar yapıyo

    YanıtlaSil
  19. sadece müslümanlara uygun şeyler koyacak değiller.bu oyunu sadec müslümanlar oynamıyor.Bizim dinimize göre şeyler koyduklarında diğerlerini düşünerek bişey demiyorsunuz ama? İsteyen alır,isteyen almaz . Bu bence gayet normaL birşey ve hiçbir din ayrımı göremiyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum. Nankörlük yapmayın arkadaşlar.

      Sil
    2. ben görüyorum. bize ramazan şeyi yapıyolasa onlarada cadılar bayram yapıyolar. Ve hb ler de sen hiç Allah yazdığını gördünmü od bence çok hoş durur ama yok...

      Sil
    3. sen kendinde söylüyorsun.Bize ramazan yapıyorlarsa onlara da cadılar bayramı.herşey eşit...onların dinine göre bi hb koyduysalar yakında bizim dinimize göre de koyarlar.Zaten onları hristiyanlar için koymuşlardır .

      Sil
  20. Barbie_Cemre719 Ekim 2012 09:28

    evet ayrımcılık yapıyor!kimse bize almak zorundasınız demiyor ama stardoll biraz da bizim dinimizden şeyler yapsın!ramazan şeyleri yaptılar ama dinimizle ilgili bişey koymadılar neden?bence bu haksızlık!ben hiç almadım,müslüman olup bu kolyeyi veya benzerini takanlara kızdım!ve ben hiç öyle şey hayatımda almyacağım.

    YanıtlaSil
  21. Büyütmeye gerek yok şahsen . Din ayrımcılığı derken neden bahsediyosunuz arkadaşlar ya bu bir oyun siyaset ve dini taşımaya ne gerek var ?. Kimseye karışamayızki al , alma diye ayrıca alan kişiyede hristiyan diyemeyiz . Alanlar olmuştur sonuçta hotbuys koleksiyonu yapan kişilerde var. Önyargılı olmayın hemen. Ayrıca sanal ortamda olduğunuzuda unutmayın bazen fazla abartıyorsunuz :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. siyasi dini bişey yok diyosun bu ac işaretli kolyeyi koymalarına gerek varmı .

      Sil
    2. Öyle diyorusunuz ama; O zaman senin ramazan takvimine ne gerek var? O hristiyan kolyesine? Ateistlerin piramidine ne gerek var? Noel takvimine ne gerek var?
      Başkasının dini için yapılan şeylere katlanamıyorsan siktirip gidebilirsiniz.

      Sil
    3. zaten böyle küfür edenden ne beklenirki ...

      Sil
  22. Elhamdüllah Müslümanım.Böyle şeyler oyunda olabilir çünkü biliyorsunuz İsveçin kurumu ve Müslüman bir ülke değil.Tasarımcılar onlar.Kendi dinlerine,inançlarına göre yapabilirler,satabilirler fakat bir hotbuys alıp satmasak hiçbirşey kaybetmem.Çok tepki göstermek istemiyorum ama bende almıyacağım alanlara kendilerine kalmış.. :).

    YanıtlaSil
  23. Allah aşkına yabancılar hoşuna gidiyor diye müslümanlıkla ilgili şeyler takıyor mu oyun bile olsa. Dininize azıcık sahip çıkın. Alabilirsiniz satmak için sonuçta oyunda müslümanlar olduğu gibi hristiyan üyeler de var. Fakat "çok hoş,takarım" vs. demeyin. Lütfen mantıklı olun. bu yorumu kargaşa çıkarmak için yazmadım sadece düşüncemi ifade ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya onlarda üzerinde Allah yazan bi kolye çıkarsınlar nolcak acaba ...

      Sil
    2. Müslümanlık boyununda taşıyıp milletin gözüne sokarak inanılan bir din değil. Allah kolyesini yapsalarda almam. Ben kendimce müslümanım. Kimseye birşey kanıtlamam gerekmiyor.

      Sil
  24. Bu koylenin oyundan kalkmasını istemeniz TERBİYESİZLİK!

    O kolye kalkarsa ramazan takvimide kalksın. Dini hepten moda dan çıkarsınlar.

    Ama sadece hristiyan eşyalarının kalkması yanlış. Sen müslümansan istemiyorsan giyme. Başkasına da karışma.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ece_doll a
      ırkcılık yapmayalım din ayrımı olmasın diye düşünen biri tanıtımında türklerin cahil olduklarına inanıyorsunuz ama ben değilim derken türkler cahil ama sen farklısın süper valla ordan anlaşılıyor senin ne mal olduğun geri zekalı yobaz senin gibilerdir.

      Sil
    2. farkettiysen bize ramazan takvimi dışında ne yapıyolar ? Sanki tek bize çıkarıyolar onların noeli , cadılar bayramı , hac işareti hepsi var bizde sadece ramazan takvimi ... ve hb biriktiiren müslümanlarda var niye bi günde müslümanlrala ilgili bir hb çıkarmıyolar?

      Sil
  25. şimdide illu karısıklığı basladı yeter ya bu stardollun yaptğı!

    YanıtlaSil
  26. ece_doll sen hristiyansın!!!

    YanıtlaSil
  27. Bu kolyenin gelmesi konusunda şöyle düşünenler var:Stardoll ayrımcılık yapıyor,tepki verelim vs. Maadem hoşunuza gitmedi, oynamayın oyunu ? ece_doll adlı blog üyesi bir yorumunda çok güzel birşey yazmış:Müslümanlık boyunda taşınacak birşey değil. diye, gerçekten çok haklı.Eğer bir tepki verecekseniz oyunu oynamayın, ama şunu da bilin ki Stardoll sırf hristiyan işaretli bir kolye getirdi diye buna karşı çıkmanız çok saçma. Bizim de dini ve ayrıca milli bayramlarımız hakkında kampanya düzenleyen bir oyundur Stardoll!

    YanıtlaSil
  28. Kızlar Elhamdülillah Müslümanım ve bunula gurur duyuyorum.Bunu almak istemiyorum.Ama bu yerine bir seccade olsaydı kesin alırdm.ece_doll bence dini modadn çkrsaınlar demen yanlş. dinine göre giyinmiyomusun senn

    YanıtlaSil
  29. ece_doll'a katılıyorum. Bir haç takıyorsunuz diye asla hristiyan olmazsınız! Ben kullanıyorum ama hristiyanmıyım ? Hayır.

    YanıtlaSil
  30. onların hac işareti varsa bizimde ramazan takvimimiz var diyenler . çok saçma hac işareti dini bir sembol dinle ilgili birsürü anlam taşıyo ama ramazan takviminde sadece bazı eşyalar var bi anlam taşımıyo diyenler . bende kolyeyitarz ve anlam bakımından sevmedim ama bütün tasarımlar bi anlam taşır ona bakılırsa vede stardollda türbanlarda var. ayrıca din vicdani bir iştir sonuçta iyi iişlerde var kötü işlerde var isteyen iyi bir iş isteyen kötü bir işi seçer kendi seçimine bağlı burdada öyle haç işaretli kolyeyi almak var almamak var vicdanınız hangisine yakınsa onu kullanırsınız yersizce kavgaya gerek yok ...

    YanıtlaSil
  31. Sana ne? Umarım şu an büyümüşsündür ve farkına varmışsındır saçmaladığının :D

    YanıtlaSil