15.06.2015

S34BABY İle Röportaj

Merhabaalar.

Bugün sizle Stardoll'da Türk kullanıcılar tarafından çok sevilen Buse yani s34baby ile yaptığım röportajı paylaşacağım. 
Keyifli okumalar.

-Merhaba Buse. Öncelikle benimle röportaj yapmayı kabul ettiğin için teşekkür ederim.

-Rica ederim,ne önemi var.

-Hazırsan başlayalım.

-Tabii buyrun.

-Klasik bir soru geliyor. Stardoll'a nasıl başladın?

Stardoll'a 12 yaşındaki kuzenim sayesinde başladım. Kendisi süperstar olmak istiyordu ve ailesinin buna izni olmadığı için benden yardım istemişti. Daha sonrasında kendisini süperstar yaptıktan sonra oyun hoşuma gitmişti ve kapatılan hesabım olan DearBuseLove'yi açtım ve oyunun aktif olarak oynamaya başladım.

-Evet daha önce bir hesabın kapandı. Bunu sebebinin ne olduğunu tam olarak biliyor musun?

Evet biliyorum. Şahısın adını vermek istemiyorum fakat şuanda tasarımları ile popüler olan can dostum,can kardeşim Cutecrystall ile ilgili bir sorundu. Sera'nın Facebook'ta bir grubu vardı. Oradaki admin olan o şahıs diğer admin arkadaşını dolandırdı ve ben Sera ile bunu ortaya çıkartmamın sonucu benim hesabımı, elindeki tüm ürünleri beni şikayet ettirerek çekiliş yaptı. Ayrıca fake hesaplarda kullandığı kanıtlar arasındaydı. Bundan sonra maalesef ki kurban bayramının 3. günü olan 08.10.2014'te hesabım kapatıldı. O sırada yan hesabım olan s34baby ile oyuna devam etmeyi tercih ederek oradan oyunuma devam ettim.

-Gerçekten can sıkıcı bir olay. Bu seni çok üzmüş olmalı. Buna tepki olarak sen bir şeyler yaptın mı, yoksa sessiz kalmayı mı tercih ettin?

-Tabii ki de elimden geleni yaptım. Bu kanıtları Stardoll'a e mail adresimden onlara yolladım. Fakat hiç bir sonuç verilmedi. Bir çok destek veren beni seven kişilerin hepsi Stardoll'a mesaj attı fakat nafile. Cevap bile gelmemişken hesabımın açılmasını beklemiyorum.

-Evet, bu tip sorunlara Stardoll'da rastlanıyor.
Her neyse bu tatsız konuları bir kenara itip senden ve tasarımlarından konuşalım.

-Tabii, sorularınızı yöneltin.

-İlk kez tasarım yapmaya nasıl başladın?

-İlk tasarım yapmaya şu şekilde başladım. Az önce de bahsettiğim gibi ünlü tasarımcı Cutecrystall'den saç almaya çalışma ile başladım. Kendisinden istediğim saç aşırı tükendiği için elinde olan tasarımları isterken onunla tanıştım. Daha sonrasında yakınlaşmamız sonucunda Sera'ya 2-3 parçadan bir araya gelen tasarımlarımı attım. Kendisi bana ufak püf noktalar vererek,videoları takip ederek kendimi geliştireceğime inanç verdi ve bende bu sayede inandım,azmettim ve kendimi geliştirdim. Hala kendimin bile yarım bilgiye sahip olduğumu düşünüyorum,kupalar elde olsa bile..

-Başlarken ümitsizliğe kapılmamak gerçekten güzel bir şey.
Daha çok hangi tasarımları yapmayı seviyorsun.

-Açıkçası tek tük dudak yapıyorum, maskeden ise hiç anlamam. Favori olarak saç yapmak ve tasarım konusunda moda,dekor ve takı tasarımlarım da mevcut. Fakat dediğim gibi kendimce de olsa saçta daha başarılı olduğumu düşünüyorum. Ve sarı, platin ve kahvenin her ton saçlarını daha başarılı olduğumu düşünüyorum, siyah saçlar ve renkli saçlarda diğerlerine göre başarılı olduğum söylenemez.

-Saç tasarımlarımı görmüştüm, gerçekten güzeller. Peki bu güzel saçların ilham kaynağı ne? Bir model kullanarak mı yapıyorsun, yoksa tamamen hayal gücü mü?

-Şöyle ki kahvenin her tonunda yaptığım saçlar full hayal gücünden ilhamlanarak yapıyorum. Fakat sarı ve platin saçları modelsiz yapmakta zorlanıyorum. Gölgeleri,geçişleri ve tonları ayarlamak konusunda kahveye göre daha zorlanıyorum. Fakat hemen hemen yarı yarıya durumlar,dizi izlerken bile modeli canlandırdığımda telefonumu alıp ekrandan bile modeli yakalamaya denerken sadece hayal gücünden yararlanıyorum diyemem. :)))
-Evet, bu yöntem iyiymiş. :)

-Kendime has bir yöntem ve teknik. :))

-Benimle en sevdiğin tasarımlarından birkaç fotoğraf paylaşır mısın?

-Tabii.
-Bu 3 tasarımıma adeta bayılıyorum. Bugün tasarladığım 3. tasarımımda bu beğendiğim 3 tasarıma dahil.
-Bu saçlar da çok hoş. Peki ne kadar sürdü yapması? Bir saç için ne kadar vakit harcıyorsun?

-İdeal olarak harcadığım süre 25 dakika ile 30 dakika arasında oluyor. Mesela ilk tasarımı 23 dakikada yaptığımı,2. tasarımımı 17 dakikada yaptığımı ve son tasarımımı 36 dakika da yaptığımı hatırlıyorum.
-Çok fazla sürmüyormuş. Bu süreler de bu saçlar için çok çok iyi.

-Çok teşekkür ederim.

-Peki bir günde ortalama kaç tasarım yapıyorsun? Kaçını siliyorsun?

-Şöyle ki biz tasarımcılar için veya kendini geliştirmek için geleceğin adaylarına yeterince tasarım hakkı tanınmıyor. Bugün 2 tasarım hakkım boş olduğu için yalnızca 1 tasarım yaptım sebebi bir saçı yaptıktan sonra hemen 2. saça başladığımda aynı gölge ve tonları aynı yerlere yerleştiriyorum veya saçın modeli hemen hemen birbirine yakın oluyor. Fakat günde ikişer tasarım yapıyorum.

-Evet, bu genelde sorun oluyor. Bu sorunları ben de yaşıyorum ve düzeltilmesi dileğim.

-Maalesef ne kadar çok öneri yağsa da dikkate alındığını düşünmüyorum.

-Sanırım öyle.

Biraz da kendinden ve Stardoll'daki yerinden bahsedelim.

Özellikle Türk kullanıcılar arasında tanınan bir üyesin, bunu neler sağladı?

-Öncelikle benim kapatılan hesabım ilk NCG kupamla başladı. Daha sonrasında kupa sayıları arttıkça, CG 5.liği,
sık yayın attığımdan Türkiye ve Dünya yayıncılığı arasında 1.lik,
2.lik vs. bunlar faktör oldu. Fakat ek olarak hesabım kapatıldıktan sonra s34baby adlı hesabımda devam edince tanınan tasarımcıların da yardım ve desteği ile tanınma adımında bana yol gösterimi oldu.

-Destek ve yardım gibi hisler oyuna daha çok tutunmayı sağlıyor, bunu söyleyebilirim.
Peki senin destek olduğun birileri var mı?

-Evet. Becerileri olan tasarım konusunda yol almaya çalışan kişilere destekte bulunmak istiyorum. Kendilerinin gururlarının kırılmasını istemediğim için isim vermek istemiyorum, fakat neredeyse gün içerisinde 10 mesaj yalnızca tasarım konusunda yardımdı.

-Sanırım bu konuda sen de geri çeviremediğin için bu kadar istek var.

-Maalesef ki öyle. Yardım etmek çok isterim fakat insan kırmak istemiyorum.

-Biraz da tarzın hakkında konuşalım. Ne gibi ürünleri daha çok kullanırsın, hangi tarz giyinmeyi seviyorsun?

-Açıkçası benim tarzım street, maskülen ve marjinal arasında gidiyor. Fakat arada sırada aldığım ve yaptığım saçların tarzına göre klasik bile giyinebiliyorum. Favorim maskülen ve marjinal tarzlar. En sevdiğim renkler arasında kesinlikle siyah, kırmızı, gold ve gümüş var. Bu renkler olmadan çoğu zaman kombinlerim içime sinmiyor.

-İddialı renklerden bahsediyorsun. Kombinlerinde bu renkleri kullanmak zor olmalı. Çok sık kombin değiştiriyor musun?

-Benim prensibime göre ben bir saçı 1 kere kullandıktan sonra 2.kez takmam demek o saç tam tarzım bayıldığım tasarım demektir. Aynen kombinlerimi de bu şekilde kullanıyorum. Kombinlerim 1 gün ara ile çoğu zaman değiştiririm ama saçlar için aynısını söyleyemem. Bir saç en fazla 5 gün duruyor.

-Peki, son soru.

Kendini tek kelimeyle anlatsan bu kelime ne olurdu?

-Çalışmadığım yerden bu soru :)))))

-Ama bir cevabı vardır yine de.:))

-Şöyle ki tek kelime değil de bir tamlama olarak söylersem arkadaş canlısı olabilir. Çünkü sanal veya real hayatım olsun ben yalnız kalamayacak, yalnızlığa gelemeyen birisiyim. Dostum olmadığı zaman kendimi yarım hisseder aynaya baktığımda çıplak görürüm. Kesinlikle arkadaş canlısı veya yardımsever olurdu.

-Bu ikisini seni tanıdığımda da farketmiştim.

-Çok teşekkür ederim.

Gerçekten çok keyifli bir röportajdı. Çok teşekkür ederim.

-Ne demek benim için büyük bir zevk, tekrardan görüşmek üzere.

-Hoşçakal.

Aşağıdaki resme tıklayarak Buse'nin süitini ziyaret edebilirsiniz.


Buse ile böyle uzun ve keyifli bir röportaj yaptım. Umarım siz de keyifle okumuşsunuzdur.

Görüşünceye de kendinize iyi bakın.
:**

tuba_pink

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder